Bu Sözleşme, ALICI (Tüketici)’nın, mobil cihazındaki uygulama ile işlem yaptığı halleri de kapsamak üzere SATICI’ya ait www.filos.com.tr elektronik ticaret internet sitesinde (“İNTERNET SİTESİ”) sipariş vererek satın almak istediği aşağıda belirtilen ürün/hizmetlerin (“Ürün/Ürünler”) ALICI’ya satışı-teslimi ve diğer hususlara ilişkin olarak tarafların hak ve yükümlülüklerini düzenler. ALICI bu Sözleşme’yi İNTERNET SİTESİ’nde onayladıktan sonra, sipariş verdiği Ürün(ler)’in bedeli ve masrafları seçtiği ödeme yöntemi ile tahsil olunur.
MADDE 1 – TARAFLAR
SATICI
Unvanı: Filos Coffee & Wine
Adres: Yeni Mahalle Zafer Cad. No: 40 Urla İzmir Türkiye
E-Posta: info@filos.com.tr
Banka Hesabı:
İş Bankası Kavaklıdere Şubesi
Şube Kodu: 4209
Hesap No: 0944209
Iban No: TR20 0006 4000 0014 2090 9442 09
ALICI
Site üzerinden sipariş veren kullanıcı.
MADDE 2- KONU
İşbu aktin konusu, ALICI’nın SATICI’ya ait www.filos.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda siparişini verdiği, aşağıda özellikleri ve satış bedeli belirtilmiş olan ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Yasa ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve sorumluluklarının saptanmasıdır.
ALICI, SATICI’nın isim, ünvan, açık adres, telefon ve diğer erişim ve iletişim bilgileri, satışa konu ürünün temel özellikleri, vergiler de dahil olmak üzere satış bedeli, ödeme şekli, teslimat koşulları ve masrafları ve buna benzer satışa konu ürün ile ilgili bütün ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılabileceği, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar ve buna benzer konularda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun biçimde SATICI tarafından bilgilendirildiğini, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında ürün siparişi verdiğini iş bu akit hükümlerince kabul ve beyan eder.
www.filos.com.tr sitesinde mevcut ön bilgilendirme ve ALICI tarafından yapılan alışveriş üzerine düzenlenen fatura iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
MADDE 3- SÖZLEŞME KONUSU MAL/ÖDEME/GÖNDERİM VE TESLİMAT BİLGİLERİ
Elektronik ortamda alınan mal/malların türü ve cinsi, adeti, markası/modeli, satış bedeli, ödeme türü, teslim alacak kişi, teslimat adresi, fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıda yer aldığı gibidir. Fatura edilecek şahıs ile sözleşmeyi yapan şahısın aynı olması mecburidir. Aşağıda belirtilen bilgiler eksiksiz ve doğru olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı ya da eksik olduğu durumlardan doğacak zararları tamamıyla karşılamayı ALICI kabul eder ve ayrıca bu durumdan oluşabilecek her türlü sorumluluğu ALICI kabul eder.
SATICI gerekli gördüğü durumlarda, ALICI’nın vermiş olduğu bilgiler gerçekle örtüşmediğinde, siparişi ve teslimatı durdurma hakkını saklı tutar. SATICI siparişte sorun tespit ettiği durumlarda ALICI’nın vermiş olduğu telefon, e-posta ve posta adreslerinden ALICI’ya ulaşamadığı takdirde siparişin yürürlüğe koyulmasını 7 (yedi) gün süreyle erteler. ALICI’nın bu zaman zarfında SATICI ile konuyla ilgili olarak iletişim kurması beklenir. Bu zaman içerisinde ALICI’dan herhangi bir yanıt alınamazsa SATICI, her iki tarafın da zarar görmemesi için siparişi iptal eder.
Alınan Ürün /Ürünler
Ürün Detayları
Teslimat Bilgileri
Teslimat Bilgileri
Fatura Bilgileri
Fatura Bilgileri
MADDE 4- SÖZLEŞME TARİHİ VE MÜCBİR NEDENLER
Sözleşme tarihi, ALICI tarafından siparişin verildiği tarih olan tarihidir.
Sözleşmenin imzalandığı tarihte, mevcut olmayan ya da öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve yükümlülüklerini kısmen veya tamamen yerine getirmelerini veya bunları zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (terör, savaş, doğal afet, ayaklanma, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza, değişen mevzuat hükümleri ve bunun gibi durumlar) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir.
Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz) gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.
MADDE 5- SATICININ HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
5.1. SATICI, 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller hariç noksansız yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
5.2. 18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler www.filos.com.tr’den alışveriş yapamaz. SATICI, ALICI’nın sözleşmede belirttiği yaşının doğru olduğunu esas alacaktır. Ancak ALICI’nın yaşını yanlış yazmasından dolayı SATICI’ya hiçbir biçimde sorumluluk yüklenemeyecektir.
5.3. Sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıklarından www.filos.com.tr kesinlikle sorumlu değildir. Buna istinaden SATICI, internet sitesindeki sistemden, tasarımdan veya yasadışı yollarla internet sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya çıkabilecek tanıtım, fiyat hatalarından da sorumlu değildir. Sistem hatalarına dayalı olarak ALICI SATICI’dan hak iddiasında bulunamaz.
5.4. www.filos.com.tr’den kredi kartı (Visa, MasterCard, American Express vs.), banka havalesi veya teslimatta kargo görevlisine ödeme ile alışveriş yapılabilir. Sipariş tarihinden itibaren 3 (üç) iş günü içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı, havalenin veya EFT’nin banka hesaplarına ulaştığı belirlenen andır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul edilmez.
MADDE 6- ALICININ HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
6.1. ALICI, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler hariç eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
6.2. ALICI, sipariş vermekle birlikte iş bu sözleşme hükümlerini ve yükümlülüklerini kabul etmiş sayıldığını ve ayrıca sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi yapacağını kabul ve taahhüt eder.
6.3. ALICI, www.filos.com.tr internet sitesinden SATICI’nın isim, ünvan, açık adres, telefon ve diğer iletişim ve erişim bilgileri, satışa konu malın temel özellikleri, vergiler de dahil olmak üzere satış bedeli, ödeme sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu ürün ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konularda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun biçimde bilgi sahibi olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.
6.4. Bir önceki maddeye bağlı olarak ALICI, mal sipariş ve ödeme koşullarının, ürün kullanım talimatlarının, olası durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu www.filos.com.tr sipariş/ödeme/kullanım prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
6.5. ALICI, aldığı ürünü iade etmek istemesi durumunda, telim aldığı tarihten 3 (üç) gün içinde değiştirme hakkı vardır ancak ne surette olursa olsun ürüne ve ambalajına zarar vermemeyi, iade anında fatura aslını ve irsaliyesini iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.
MADDE 7- SİPARİŞ/ÖDEME PROSEDÜRÜ
Sipariş:
Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli işlemlerde toplam taksit tutarları) ALICI tarafından onaylandıktan sonra, ilgili banka kartının posu üzerinden işleme alınır. Bu nedenle siparişler, sevk edilmeden önce müşteriye sipariş onay maili gönderilir. Sipariş Onay maili gönderilmeden sevkiyat yapılmaz.
Süreçteki herhangi bir aksama durumu veya kredi kartı ile ilgili ortaya çıkabilecek problemler, ALICI’ya sözleşmede belirttiği telefon/faks/e-mail yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak sureti ile bildirilir. Gerekirse ALICI’dan bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı veya havale ya da EFT’nin SATICI hesaplarına ulaştığının belirlendiği andır.
İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu ürünün tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok sorunu ile karşılaşılması durumunda ALICI hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilip onay vermesi durumunda ALICI’ya eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal gönderilebilir ya da ALICI’nın arzusu ve seçimi doğrultusunda; fiyat eş değeri yeni başka bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel diğer engelin ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir ve ücret iade edilir.
Sözleşme konusu malın teslim yükümlülüğünün yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde ALICI bu durumdan haberdar edilerek ödemiş olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her türlü belge kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir. Böyle bir durumda ALICI’nın SATICI’dan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi olmayacaktır.
Ödeme:
www.filos.com.tr’de, internet ortamında kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen ALICI’lara nakit havale ile ya da teslimatta kargo görevlisine ödeme ile sipariş imkanları sunulmuştur. Havale ile ödemede ALICI kendisine en uygun bankayı seçip havalesini yapabilir. Eğer EFT yapılmışsa hesaba geçme tarihi dikkate alınacaktır. Havale ve/veya EFT yaparken Gönderen Bilgileri’nin Fatura Bilgileri ile aynı olması ve sipariş numarasının yazılması gereklidir.
Ürünün tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi kartının ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması sebebi ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, ALICI’nın kendisine teslim edilmiş ürünü en geç 10 (on) gün içinde SATICI’ya göndermesi zorunludur. Bu tür durumlarda nakliye giderleri tümüyle ALICI’ya aittir.
ALICI kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etmiş ise ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki “Kredi Kartı Sözleşmesi” kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 8- SEVKİYAT/TESLİMAT PROSEDÜRÜ
Sevkiyat:
Sipariş onayı mailinin gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo Şirketine verilir.
Teslimat:
Ürün/ürünler SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo şirketi ile ALICI’nın adresinde ya da kargo şubesinde teslim edilecektir. Teslimat süresi, Sipariş onayı mailinin gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından itibaren en geç 30 (otuz) iş günüdür. ALICI’ya önceden yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla bu süre en fazla 10 (on) iş günü uzatılabilir.
Ürünler, Kargo şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
Kargo Şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma olabilir. Bu sarkmalardan dolayı ALICI SATICI’ya herhangi bir sorumluluk yükleyemez. Ürün, ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve/veya ALICI’nın yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden SATICI sorumlu değildir. Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri hizmetlerine info@filos.com.tr e-mail adresi kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.
Zarar görmüş paket durumunda; Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı ALICI’da vardır. Paket ALICI tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın ALICI’da kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda SATICI Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir.
MADDE 9- ÜRÜN İADE VE CAYMA HAKKINA İLİŞKİN PROSEDÜRÜ
Tüketicinin Korunması hakkındaki kanunda teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak, “kargo ücreti ödemeden” ürünleri iade etme hakları vardır. Cayma hakkının kullanılması www.filos.com.tr’ye özel bir durum değildir.
Satıcı, talebinizi aldıktan sonra en geç 14 (on dört) gün içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedelini size hiçbir masraf yükletmeksizin iade etmekle ve iade kargo ücretini ödemekle yükümlüdür.
Cayma hakkının geçerli olmadığı bazı ürünler aşağıdaki gibidir:
- İsteğiniz ile size özel olarak üretilen veya üzerinden değişiklik ya da ilave yapılarak size özel hale getirilen ürünler.
- Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak sürekli değişen ziynet, külçe altın gibi ürünler.
- Sağlık ve hijyen açısından iadeye uygun olmayan ürünler; (İç çamaşırı, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade edebilmenin koşulu; ürünün açılmamış ve denenmemiş olmasıdır.)
- Tarafınızdan açılmış olan ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD ve Kaset vb.). Basılı ürünler (Kitap, dergi vb.). Yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri.
- Çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler.
MADDE 10-GARANTİ
Kullanma talimatına uygun şekilde kullanılan ve temizliği yapılan ürünler her türlü üretim hatasına karşı aşağıda belirtilen şartlar dahilinde 2 ve(veya) 3 yıl üretici/ithalatçı firma garantisi altındadır. Firmaların garanti sorumluluğu yalnızca 4077 sayılı kanun kapsamına giren tüketiciler için geçerlidir. Ticari nitelikteki işler için Türk Ticaret Kanununu hükümleri geçerli olacaktır.
MADDE 11- GİZLİLİK
ALICI tarafından iş bu sözleşmede yer alan bilgiler ile ödeme yapmak amacı ile SATICI’ya bildirdiği hiçbir bilgi SATICI tarafından 3. şahıslarla paylaşılmayacaktır.
SATICI bu bilgileri yalnızca idari/yasal zorunluluğun mevcudiyeti durumunda açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti belgelenmiş her türlü adli soruşturma dahilinde SATICI kendisinden istenen bilgiyi elinde bulunduruyorsa ilgili makamla paylaşabilir.
Kredi Kartı bilgileri kesinlikle saklanmaz, Kredi Kartı bilgileri yalnızca tahsilat işlemi esnasında ilgili bankalara güvenli bir biçimde iletilerek provizyon alınabilmesi için kullanılır ve provizyon işleminden sonra tüm datalardan silinir.
ALICI’ya ait e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi bilgiler sadece SATICI tarafından standart ürün teslim ve bilgilendirme prosedürleri için kullanılır. Bazı kampanya bilgileri, yeni ürünler hakkında bilgiler, promosyon bilgileri ALICI’ya gönderilebilir.
MADDE 12- UYUŞMAZLIK DURUMUNDA YETKİLİ MAHKEME VE İCRA DAİRELERİ
İşbu sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanan uyuşmazlık durumunda, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca her yıl Aralık ayında ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile İstanbul Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını eksiksiz kabul etmiş sayılır.
Saygılarımızla Filos Coffee & Wine